NOTA DE INFORMARE RGPD în temeiul Regulamentului (UE) nr. 679/2016
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, cu sediul în Suceava, Str. Universității, nr. 13, Suceava, e-mail rectorat@usv.ro, Telefon: +40230216147 cod fiscal/cod unic de înregistrare 4244423, reprezentată legal prin prof. univ. dr. Mihai DIMIAN, având funcția de Rector, în calitate de operator de date cu caracter personal, are obligația legală de a prelucra date cu caracter personal, prin mijloace automatizate/manuale, cu scopul organizării și desfășurării examenelor de admitere la studii în cadrul Universității, conform prevederilor Legii 199/2023 – Legea Învățământului Superior și a legislației secundare incidente.
Datele cu caracter personal: numele și prenumele; nume și prenume părinți; data și locul nașterii; domiciliul/adresa; cetățenia(după caz); mediul de proveniență urban/rural; codul numeric personal(CNP); seria și numărul actului de identitate; semnătura; fotografia(imaginea) din actul de identitate și legitimația de concurs; numărul de telefon; adresa de email; denumirea instituției/unității de învățământ absolvite; seria/numărul diplomei de studii; locul de muncă(după caz); funcția/profesia(după caz); datele medicale ce atestă aptitudinea de a avea din punct de vedere medical calitatea de student; datele medicale rezultate în urma realizării triajului epidemiologic; starea civilă; originea etnică(după caz); confesiunea religioasă(după caz); imaginile video și capturile de ecran ce dovedesc susținerea examinării online de către mine(după caz); imaginea cărții de identitate prezentată în cursul înregistrărilor video/capturilor de ecran ca dovadă a identității (după caz); sunt obținute prin completarea și semnarea cererii de înscriere la concursul de admitere desfășurat în cadrul Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, din documentele/înscrisurile doveditoare atașate acesteia, precum și în urma participării în cadrul examinărilor on-line și/sau al triajului epidemiologic(după caz). Aceste informații sunt introduse de Universitate în baza sa de date sub orice formă materială (pe suport de hârtie) și electronică.
Scopul colectării datelor îl constituie instrumentarea actului/procedurii de înscriere și participare(inclusiv online cu înregistrarea video a examinării, după caz) la examenul de admitere la studii în cadrul Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, potrivit cererii persoanei vizate, în vederea inițierii și executării raporturilor juridice contractuale între aceasta și universitate, precum și în vederea îndeplinirii obligațiilor legale care îi revin Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, de a administra, prelucra și transmite în condiții de siguranță, inclusiv prin intermediul RMU și a celorlalte registre publice prevăzute de lege și numai pentru scopurile prevăzute de legislația în vigoare, datele personale ale candidaților la admitere/candidaților declarați admiși.
Temeiul legal pentru colectarea și procesarea datelor personale pentru scopul menționat mai sus îl reprezintă: consimțământul persoanelor vizate, cererea de înscriere la concursul de admitere desfășurat în cadrul Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, cererile de înmatriculare la studii, contractele de studii, Legea nr. 199/2023 – Legea Învățământului Superior, Legea nr. 16/1996 a arhivelor naționale, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Datele cu caracter personal colectate sunt transmise, prin orice mijloc de comunicare, următorilor destinatari: persoanei vizate, prin afișarea publică a rezultatelor examenelor și a informațiilor referitoare la organizarea acestora și prin intermediul participării în cadrul activităților de examinare on-line derulate prin intermediul platformelor software acceptate prin Regulamentul privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal pentru învățământul superior – R75 (Zoom, Google Meet, Skype etc.) (dacă este cazul), altor candidați participanți în cadrul acelorași activități de examinare online în momentul identificării participanților(dacă este cazul), cadrelor didactice care realizează evaluarea, structurilor din cadrul Universității, precum și instituțiilor/autorităților publice(ex: Ministerul Educației, DSP), autorităților fiscale, autorităților de verificare și control, în condițiile stabilite de lege, sau altor entități publice ori private ale căror activități sunt incidente în activitatea Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, sau care au legătură directă ori implicită cu instrumentarea actului ori procedurilor pentru care am inițiat raporturile juridice cu Universitatea și care, la rândul lor, sunt operatori de date cu caracter personal.
Persoanele vizate beneficiază de următoarele drepturi privind prelucrarea datelor cu caracter personal: dreptul de restricționare a prelucrării datelor, atâta timp cât acest lucru nu contravine obligațiilor legale ce revin Universității; dreptul la portabilitatea datelor; dreptul de acces cu caracter gratuit la datele cu caracter personal; dreptul la rectificarea sau la ștergerea datelor cu caracter personal („dreptul de a fi uitat”), atâta timp cât acest lucru nu contravine obligațiilor legale ale Universității; dreptul de a retrage oricând consimțământul acordat, în cazul specific în care colectarea și prelucrarea datelor se bazează pe consimțământ și nu intervine o prevedere contractuală sau legală care prevede obligativitatea colectării și prelucrării datelor; dreptul de a nu fi supuse unei decizii individualizate automatizate, inclusiv crearea de profiluri individuale. Pentru exercitarea respectivelor drepturi, persoanele vizate se pot adresa fie la sediul instituției, fie la adresa de email dpo@usv.ro.
Datele personale ale persoanelor vizate vor fi prelucrate/păstrate în cadrul Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava în conformitate cu dispozițiile legale în baza cărora sunt reglementate termene de prelucrare a unor astfel de date, cum ar fi, de exemplu, dispozițiile legale ce reglementează arhivarea documentelor sau dispozițiile legale care reglementează activitatea și funcționarea instituțiilor de învățământ superior. Am luat totodată act de faptul că, în mod particular, înregistrările video și capturile de ecran ale activităților de examinare on-line, ce reprezintă dovada respectivelor activități de examinare, vor fi arhivate și păstrate de către Universitate pe parcursul întregului an universitar ulterior sesiunii de admitere.
Persoanele vizate au obligația să furnizeze datele necesare pentru realizarea scopului menționat mai sus, refuzul furnizării sau furnizarea acestor date în mod incorect și incomplet determinând imposibilitatea inițierii sau, după caz, a executării și finalizării actelor ori procedurilor implicate de către respectivele scopuri de către Universitate, întrucât ar avea drept consecință nerespectarea reglementărilor legale specifice din domeniul educațional.